Home

  • Check Your Progress

    A.

    2. Can i try on this shirt, please.

    3. Its so hot here. Can we open the window, please?

    4.Can they play their new CD now? its really good.

    5. Jack you’ve got two pencils. Can i borrow one, please?

    A.

    moths seasons

    December spring

    June summer

    August autumn

    April winter

    B.

    2. trousers

    3.dress

    4. jumper

    5.socks

    6.trainers

    7. jacket

    B.

    2. on

    3. on

    4. in

    C.

    2-e

    3-b

    4-a

    5-c

    C.

    1. were

    2. was

    3.was

    4. were

    5. was

    6. were

    7. were

    8. were

  • Դասարանական աշխատանք

    1. Գրիր հետևյալ թվերի բացարձակ արժեքները.

    ա) |-7 2/9| = -7 2\9

    բ) |0| = 0

    գ) |-9 7/8| = 9 7\8

    դ) |-10 87/100| = 10 87\100

    ե) |+3 3/4| = 3 3\4

    զ) |-6 27/71| =6 27/71

    2.  Համեմատիր հետևյալ ռացիոնալ թվերը.

    ա) -5/3 < 3/5 

    բ) -1/2 > -2/3

    գ) 7/3 < 15/4

    դ) 4/7 > -2/9

    3. Կատարիր գործողությունները.

    ա) 1/2 + 3/2 = 4\2

    բ) 4/5 – 1/5 = 3\5

    գ) -7/9 – 1/9 = -8\9

    դ) -9/15 + 3/15 = -6\15

    ե) -3/4 + (-1/4) = -4\4

    զ) -6/7 – (-2/7) = -4\7

    4. Կոտորակները բեր ընդհանուր հայտարարի.

    ա) 3/7 > 2/14

    բ)  12/15 > 4/25

    գ) 7/9 > 4/10 

    դ) 20/50 > 5/25

    ե) 23/30 > 2/90

    զ) 5/17 > 4/34

    5. Կատարիր գործողությունները.

    ա) 1/14 – 3/7 = -5\14

    բ)  -7/9 + 5/10 = -25\90

    գ) -3/4 + (-5/20) = -20\20

    դ) -5/6 – 3/8 = -29\24

    ե) -8/9 – (-4/6) = -4\18

    զ) 5/7 – (-3/56) = 43\56

    6. Լևոնը ընտրեց մի թիվ, այն բազմապատկեց իրենով, ստացվածից հանեց 2, արդյունքը բազմապատկեց 3-ով, հետո գումարեց 4, ապա ստացված թիվը բաժանեց 5-ի և ստացավ 29: Ի՞նչ թիվ էր ընտրել Լևոնը:

    49

    Լրացուցիչ առաջադրանք

    1. Համեմատիր հետևյալ ռացիոնալ թվերը.

    ա) -1/3 < -3/5 

    բ) 7/2 > -2/3

    գ) 2/9 < -17/7

    դ) 3/8 < 8/9

    2. Կոտորակները բեր ընդհանուր հայտարարի.

    ա) 1/6 և 3/4 = 4\24 18\24

    բ)  11/5 և 3/25 = 55\25 3\25

    գ) 8/9 և 1/6 = 16\18 3\18

    դ) 17/34 և 5/17 = 17\34 10\34

    3. Կատարիր գործողությունները.

    ա) 1/4 – 2/7 = -1\28

    բ)  -3/2 + 3/10 =  -12\10

    գ) -5/4 + (-5/6) = -50\24

    դ) -3/25 – 4/15 = -29\75

    4. Գտնել այն բոլոր կանոնավոր կոտորակների գումարը, որոնց հայտարարը փոքր է 5-ից։

    1\2 + 1\3 + 2\3 + 1\4 + 2\4 + 3\4 + 1\3 + 2\3 + 3\4 = 36\12 =3

  • Առավոտ

    Ես ամեն առավոտ արթնանում եմ և առաջին հերթին նայում եմ պատուհանից դուրս տեսնելու համար, թե դրսում ինչ եղանակ է։ Այնուհետև հիգիենայով եմ զբաղվում, նախաճաշում և գնում եմ դպրոց նոր բան սովորելու ակնկալիքով։ Եւ այսպես ամեն առավոտ․․․ Ես կուզենայի, որ իմ առավոտները միշտ տարբեր լինեին, բայց նաև հասկանում եմ, որ ամեն օր տարբեր իրադարձություններ չէն կարող լինել։ Ինձ այս տեսակի առավոտները կտան լավ ապագա։ Հիգիենայով զբաղվելը ինձ կտա առողջ կյանք, դպրոց գնալը ինձ կտա անրաժեշտ գիտելիքներ։ Դրա համար պետք է առավոտի և ցանկացած իրադարձության լավատեսորեն նայել։

  • Առաջադրանքներ

    Ո՞վ է թագավորել Արտավազդ II-ից հետո: Ներկայացրե՛ք նրա գահակալումը:

      Ք. ա. 30 թ. իր զորքով վերադառնալով Պարթևստանից՝ Արտաշես II-ն ազատագրեց Հայաստանը: Նա ջախջախեց Հռոմի դաշնակից Ատրպատականի արքային և նրա երկիրը միացրեց իր պետությանը:

      1. Հռոմեացիներն ո՞ւմ գահ բարձրացրին Ք. ա. 20 թ.։

      Տիգրան III–ը

      1. Ի՞նչ գիտեք Տիգրան III–ի մասին:

      Տիգրան III-ը Մեծ Հայքում իշխեց Ք. ա. 20-ից մինչև Ք. ա. 8 թվականը։ Հռոմեացիները նրան գահ էին բարձրացրել` պայմանով, որ Հայաստանի հաջորդ արքային նույնպես պետք է նշանակեն իրենք: Սակայն հռոմեացիներն իրենց հաշվարկներում սխալվեցին: Հայաստանում որոշ ժամանակ իշխելուց հետո Տիգրան III–ը սկսեց գերադասել հայկական շահերը: Շատ լավ գիտակցելով, թե որքան կարևոր է Հայաստանի համար սեփական ժառանգական իշխանությունը, նա գահաժառանգ հռչակեց իր Տիգրան անունով որդուն:

      1. Ներկայացրե՛ք Մեծ Հայքի գահին իշխած Արտաշեսյան վերջին արքաներին:

      Տիգրան III, Տիգրան IV, Արտավազդ III

    1. Hometask

      1. f
      2. f
      3. f
      4. t
      5. f
      6. f
      1. mark
      2. izzie
      3. izzie
      4. izzie

      2. it was my fault

      3. poor you

      4. you know

    2. Ճանապարհ, որ ոչ մի տեղ չի տանում

      Բնութագրի՛ր Մարտինոին:

      Մարտինոն համառ էր և անվախ։

      Ինչո՞ւ Մարտինոն կարողացավ տեսնել ամրոցը և ստանալ գանձերը:

      Իմ կարծիքով դա նրա համառությունից է։

      Մեկնաբանի՛ր այս միտքը՝ Պատճառն այն է, որ այդպիսի գանձեր շնորհվում են միայն նրանց, ովքեր առաջինն են բացում դեպի գանձերը տանող ճանապարհը:

      Ես այս միտքը կմեկնաբանեմ այսպես։ Կյանքում միշտ այդ խոսքը ճիշտ է քանի-որ այն մարդը ով առաջինն է քայլ անում նա միշտ հասնում է իր ուզածին։

    3. Գործնական քերականություն

      Աշխատանք դասարանում

      1. Տեքստն այնպես փոխադրի՛ր, որ զգացվի` ինքդ զարմացած ես և ուզում ես ուրիշներին էլ զարմացնել:

      Երբ առաջին անգամ Անտարկտիդայի սառցածածկույթի տակ արևադարձային հնագույն կենդանիների և ծառերի քարացած մնացորդներ հայտնաբերվեցին, ոչ ոք դրան չհավատաց: Պատկերացնու՞մ եք մոտ հիսուն տարի պահանջվեց, որ վեցերորդ մայրցամաքի դինոզավրերի մասին ճշմարտությունը հաղթանակի: Անտարկտիդայում հնէաբանական վերջին գտածոն եզակի է:Իսկապես մի այնպիսի կմախք է հայտնաբերվել, որպիսին գիտնականները դեռ երբեք և ոչ մի տեղ չէին հանդիպել: Իրոք դա երեք մետր վաթսուն սանտիմետր բարձրություն ունեցող փետրավոր գիշատիչ մողես է, որը ջայլամ է հիշեցնում, բայց ձիու գլխից մեծ զլուխ և արծվի հզոր կտուց ունի: Գտածոն քառասունվեց միլիոն տարեկան է:

      2. Նախադասությունները տարբեր ձևերով կետադրիր այնպե՛ս, որ իմաստը փոխվի։

      Մանեն կարդում էր բոլորովին հանգիստ նրա ձայնը հնչում էր հարթ ու հավասար։

      Մանեն կարդում էր բոլորովին հանգիստ ՝ նրա ձայնը հնչում էր հարթ ու հավասար։

      Մանեն կարդում էր բոլորովին հանգիստ, նրա ձայնը հնչում էր հարթ ու հավասար։

      Այգուց դուրս եկած միջահասակ մարդուն` Վարդանին նորից հանդիպեցինք ձորում։

      Այգուց դուրս եկած միջահասակ մարդուն, Վարդանին նորից հանդիպեցինք ձորում։

      Մեծանում էին Հակոբի որդիները Արամն ու Արեգը։

      Մեծանում էին Հակոբի որդիները` Արամն ու Արեգը։

      Մեծանում էին Հակոբի որդիները, Արամն ու Արեգը։

      Երկաթուղու վարչության կառավարիչը ճաղատ գլխով ա շատ երկար բեղերով մի մարդ և մյուս հյուրերը երգում էին։

      Երկաթուղու վարչության կառավարիչը` ճաղատ գլխով, շատ երկար բեղերով մի մարդ և մյուս հյուրերը երգում էին։

      Երկաթուղու վարչության կառավարիչը ճաղատ գլխով, Շատ երկար բեղերով մի մարդ և մյուս հյուրերը երգում էին։

      Այդ կնոջից Սառայի մորից հետո աներս նորից ամուսնացել է։

      Այդ կնոջից, Սառայի մորից հետո աներս նորից ամուսնացել է։

      Այդ կնոջից՝ Սառայի մորից հետո աներս նորից ամուսնացել է։

      3. Երկխոսություն հորինի՛ր, որ կարող է լինել համերգային դահլիճում։

      Հաճախորդ։ Բարև ձեզ, կարո՞ղ եք ինձ հյութ տալ։

      Վաճառող։ Այո՛, կարող եմ, ի՞նչ համ եք ուզում։

      Հաճախորդ։ Խնձորի։

      Վաճառող։ Ահա ձեր հյութը, վերցրեք այն։

      Հաճախորդ։ Շնորհակալություն։

      Վաճառող։ Ներեցեք արդյո՞ք այս համերգը ձեզ դուր է գալիս։

      Հաճախորդ։ Այո՛, շատ։

      Վաճառող։ Շնորհակալություն

      Հաճախորդ։ Ձեզ էլ։

    4. Գործնական քերականություն

      1. Տեքստի նախադասությունների մեջ տեղադրի՛ր հարցերին համապատասխան նախադասություններր։

      Մոտավորապես վաթսունհինգ միլիոն տարի առաջ մեր մոլորակի կենդանիները զանգվածաբար ոչնչացել են, որովհետև մեր Երկրին ինչ-որ Աստղակերպ կամ փոքր մոլորակ է ընդհարվել։ Գիտնականների մի խումբ կարծիք է հայտնել, որ կենդանիները հարվածից կամ ցնցումից չեն ոչնչացել։ Ուղղակի աղետից հետո փոշու այնքան հոծ շերտ է պատել Երկիրը, որ Արեգակի ճառագայթները չեն կարողացել հասնել նրան։ Դրանից ե՛ւ ջերմությունն է զգալիորեն նվազել, ե՛ւ խավար  եղել։ Այդ ժամանակաշրջանի շատ կենդանիներ, դրանց թվում են նաև դինոզավրերը, չեն կարողացել հարմարվել պայմաններին և ոչնչացել են։

      2. Փորձի՛ր այս բառերի կազմությունն ու նշանակությունը բացատրել:

      ա) Այգեբաց – այգաբաց , – այգի և այգ/առավոտ

      այգեբաց – խաղողի վազերը բացելը

      այգաբաց – լուսաբաց

      բ) Հայելի, հայացք, ծովահայաց: (գրաբ. հայել – նայել)

      հայելի – նայելու ապակի

      հայացք – նայվածք

      ծովահայաց – դեպի ծովը նայող, ծովին ուղղված

      գ) Ակնթարթ, ակնդետ, ակնոց: – ակն, այսինքն աչք բառն է բոլորի արմատը։

      Ակնթանթ – մի պահ

      Ակնդետ – առանց աչք թարթելու

      Ակնոց – տեսողությունը կարգավորող ոսպնյակներ

      դ) Քինախնդիր, վրեժխնդիր, մանրախնդիր (գրաբ. խնդրել -փնտրել):

      քինախնդիր – քեն փնտրող, քեն պահող

      վրեժխնդիր – վրեժ փնտրող

      մանրախնդիր – մանրուքներին ուշադրություն դարձնող

    5. Առաջադրանքներ

      1. Սննդառության ի՞նչ եղանակներ են ձեզ հայտնի:
      • ավտոտրոֆներ— էներգիա են ստանում արևից:
      • հետերոտրոֆներ — էներգիա են ստանում օրգանական նյութերի քայքայումից:
      • միքսոտրոֆներ — էներգիա կարող են ստանալ և արևից և օրգանական նյութերից:
      1. Ինչպե՞ս են սնվում բույսերը:

      Բույսը արմատներով հողից կլանում է ջուր, իսկ տերևներով` օդից ածխաթթու գազ: Այդ անօրգանական նյութերից լույսի ազդեցությամբ, կանաչ քլորոֆիլի մասնակցությամբ բույսը պատրաստում է օրգանական նյութ` շաքար: Ֆոտոսինթեզի մնացորդ է թթվածինը, որը տերևներով հարստացնում է օդը:

      1. Ո՞ր բույսերն են սնվում կենդանիներով և ի՞նչու:

      Կենդանակեր — սնվում են կենդանական ծագում ունեցող օրգանիզմներով: Նրանք որսորդներ են, իսկ սնունդ ծառայող զոհը` որս:

      1. Ի՞նչ է հետերոտրոֆ օրգանիզմներ գիտեք:Բերե՛ք օրինակներ:

      Բուսակեր — սնվում են բուսական ծագում ունեցող օրգանիզմներով կամ նրանց մասերով:

      Օրինակ` թիթեռները, բադերը, նապաստակները, եղջերուները և այլն:

      Կենդանակեր — սնվում են կենդանական ծագում ունեցող օրգանիզմներով: Նրանք որսորդներ են, իսկ սնունդ ծառայող զոհը` որս:

      Օրինակ` առյուծը, գայլը, արծիվը, սարդը և այլն:

      Ամենակեր — սնվում են և՛ բույսերով, և՛ կենդանիներով:

      1. Ի՞նչ է շնչառությունը:

      Կենդանի օրգանիզմների կարևոր հատկանիշներից է նյութափոխանակությունը: Կենդանի օրգանիզմների նյութափոխանակության կարևոր դրսևորում է գազափոխանակությունը:
      Այն գազափոխանակությունը, երբ օրգանիզմը օդից կլանում է թթվածին և անջատում ածխաթթու գազ կոչվում է շնչառություն:

      1. Շնչառական ի՞նչ օրգաններ գիտե

      Թոք, բռոնխ, շնչուղի

    6. Մանուշակը Հյուսիսային բևեռում

      1. Դուրս գրի՛ր մանուշակին նկարագրող նախադասությունները:

      Անծայր սառցե անապատում հայտնվել էր մի փոքրիկ, մանուշակագույն արարած, որն իր շուրջը տարածում էր տարօրինակ բուրմունք: Նա կանգնած էր մի հատիկ բարալիկ ոտքի վրա եւ չէր մեռնում:

      2. Ո՞ր տողերում է արտահայտված հեքիաթի ասելիքը /գաղափարը/:

      Նա դողում էր ցրտիցբայց շարունակում էր արիաբար բուրմունք արձակելորովհետեւ այդ նրա պարտականությունն էր:

      Դե ահա, ես մեռնում եմ: Բայց նշանակություն չունի. Կարևորն այն է, որ որևէ մեկը սկսի պայքարը… Մի գեղեցիկ օր այստեղ միլիոնավոր մանուշակներ կծաղկեն: Սառույցները կհալվեն , և կհայտնվեն կղզիներ, տներ և մարգագետինով վազվզող երեխաներ…:

      3. Ինքդ ձևակերպիր հեքիաթի ասելիքը:

      Հեքիաթը ցույց է տալիս, որ մենք կյանքում ունենք մեր անելիքները, որոնք անկախ ամեն ինչից պետք է անենք նաև շատ կարևոր է, որ մենք ունենանք այնպիսի մարդիկ, որոնք կշարունակեն մեր գործը։

      4. Տրված նախատդաությանների ստորոգյալները համաձայնեցրու ենթակաների հետ:

      Օրինակ՝

      Ինձ մոտ նոր դասագրքեր կա: – Ինձ մոտ նոր դասագրքեր կան:

      Գարնանը օրերը երկարում է-են:

      Նրա մազերը սև է-են:

      Քո երգերն ամբողջ քաղաքում երգվում է-են:

      Կատվի աչքերը ճրագի պես վառվում էր-էին:

      Ուրախ էր-էին անցնում նրա օրերը:

      Ցրտերն ընկավ-ընկան:

      Ջրերը կտրվեց-կտրվեցին:

      Քաղաքում ինչ-որ լուրեր է-են պտտվում:

      Այնպես փախան, որ հետքերն էլ չի-չեին երևում:

      5. Պարզ համառոտ նախադասություններն ընդարձակի՛ր:

      Ընկերդ վախենո՞ւմ է: – Ընկերդ վախենո՞ւմ է մենակ շների հետ մնալուց:

      Հիշեցնե՞մ: – Հիշեցնե՞մ մեր ասած կանոնները։

      Պիտի համոզե՞մ: – Պիտի համոզե՞մ, որ նա դաս անի։

      Ծառը ծադկե՜լ է: – Ծառը ծաղկե՜լ է գարնանն ընդառաջ:

      Որդիս պիտի կարողանա: – Որդիս պիտի կարողանա ծառ տնկել:

      Հիշի՛ր: – Հիշի՛ր կարևորը փողը չէ կյանքում:

      Վստահի՛ր: – Վստահի՛ր ստացածդ գիտելիքներին:

      Բերե՛ք: – Բերե՛ք մեկ օրինակ այդ մասին: